Om föreningen

Vita Höja är en pigg 50-årig bostadsrättsförening, belägen i Husie stadsdel i Malmö. Föreningen består av 6 niovåningshus med totalt 324 lägenheter samt affärslokaler vid Höja centrum. Lägenheterna är ljusa och rymliga, och har stora, inglasade balkonger. Entréerna har rullstols- och barnvagnsanpassade slänter samt porttelefon.

Föreningen är mycket högt belägen, Malmös högsta naturliga punkt, vilket innebär att många har en milsvid, fantastisk utsikt. Grönområden finns det gott om i grannskapet eftersom vi befinner oss i den gröna stadsdelen Husie. Föreningens välskötta gård är även den ett attraktivt grönområde. På gården finns möjlighet till allehanda rekreation, t.ex. boulespel, grillning, fotboll, lekplatser eller bara avkoppling vid någon av föreningens många, populära möblerade utemiljöer. Föreningens fritidskommitté arrangerar ett flertal aktiviteter för medlemmarna varje år. Som t.ex. bussutflykter, dans-, grill- och allsångs-kvällar mm. Medlemmarna i föreningen har även då och då, möjlighet att vara med i olika studiecirklar i föreningens regi. Föreningen har ett eget välutrustat gym, som är fullt i klass med ett kommersiellt gym. Bibliotek, ett välsorterat, finns också inom föreningen. Både gym och bibliotek är kostnadsfritt för medlemmarna att använda, och används av såväl gammal som ung.

Styrelsen arbetar kontinuerligt med att underhålla föreningens fastigheter och ytor. Till sin hjälp har man en underhållsplan som gör att man långt fram i tiden kan se kommande underhållsbehov. Detta skapar en god ekonomisk framförhållning, och ger en stabilitet och trygghet för föreningens medlemmar beträffande kostnadsutvecklingen. Föreningen har en mycket god och välbalanserad ekonomi med en god buffert för kommande behov. Styrelsen arbetar även aktivt med att främja den sociala samvaron för medlemmarna, som ju är en del i grundtanken med att bo i en bostadsrättsförening. Detta sker dels genom ovanstående aktiviteter, och dels genom att främja föreningens allmänna trivsel.

På Vita Höja är det rent och snyggt, både inomhus och utomhus. Vi har tillsammans koll på vår förening och vi hälsar på varandra och ger oss tid att stanna upp och byta ett par ord med våra grannar. Vita Höja är en förening som man trivs i och känner sig trygg i.

Till Vita Höja flyttar man för att stanna.